Dla każdego miasta podać liczbę użytkowników tam zamieszkałych
select Miastozamieszk,
count(Email) from DOSOB group by miastozamieszk;
Liczba osób potencjalnie
zainteresowanych reklamą o nr id = 1234 (zgodność wieku, zainteresowań,
wykształcenia)
Select count(email)
from DOSOB inner join ZAINT on DOSOB.email = ZAINT.email, REKLAMA
where DOSOB.Wykształcenie = REKLAMA.wykształcenie and
DOSOB.nazwazaint = ZAINT. nazwazaint and
DOSOB.Wiek < REKLAMA.Dowieku and
DOSOB.Wiek > REKLAMA.dowieku and REKLAMA.idrek = 1234;
Użytkownik, który dostał w
roku 1999 największą liczbę reklam do obejrzenia
Select top
1 imie, nazwisko
from DOSOB inner join DOSTREK on DOSOB.email = DOSTREK.email
group by DOSOB.imie, DOSOB.nazwisko
where DOSTREK.datagodz >= #1.1.1999# and DOSTREK.datagodz < #1.1.2000#
order by
count(DOSTREK.datagodz);
Użytkownicy, którzy
korespondują z osobami o całkowicie odmiennych zainteresowaniach niż oni sami
Select
distinct ZKIMKOR.email
from ZKIMKOR
Where not
exists (
select ZAINT.email, ZAININT2.email
from ZAINT, ZAINT ZAINT2
where ZAINT.email = ZIMKOR.email and
ZAINT2.email = ZKIMKOR.emailkolegi
and ZAINT.nazwazaint =
ZAINT2.nazwazaint
);
Lista reklam, z których dostarczenia się nie wywiązaliśmy (okres reklamowania dobiegł końca, a nie pokazano tyle razy, co zamówił klient) oraz odsetki brakujących reklam.
Select
REKLAMA.idrek, 1 -
count(DOSTREK.datagodz)/ilerazypokazać
from REKLAMA inner join DOSTREK on DOSTREK.idrek = REKLAMA.idrek
where dokiedy < NOW
having ilerazypokazać > count(DOSTREK.datagodz)
group by REKLAMA.idrek,
REKLAMA.ilerazypokazać, REKLAMA.dokiedy;