23
kwietnia 2003
Dr Lidia Jabłonowska
Centrum Pedagogiczne
Szkoła Główna Handlowa
Szanowna Pani!
Zgodnie z zadaną pracą
domową w tym liście opiszę sposoby postępowania w rozmowie biznesowej z typem
klienta, który w ankiecie wyszedł jako zaniedbany. W moim przypadku zaniedbany
jest typ b (intuicjonista), zaś mam silną skłonność do typu a (myśliciel).
Jak wynika z materiałów,
która nam pani rozdała, intuicjonista jest niepraktyczny, ma głowę w chmurach,
jest oderwany od rzeczywistości. Należy więc kontrolować jego tok myślenia i w
razie potrzeby delikatnie ściągać go na ziemię, aby uniknąć bujania w obłokach
i straty czasu na tworzenie niezastosowalnych rozwiązań.
Ponieważ intuicjonista jest
dobry w rozwiązywaniu problemów, planowaniu działań i twórczym myśleniu, należy
pozwolić mu się zająć właśnie tymi obszarami, naprowadzając w razie potrzeby i
służąc pomocą. On sam zadba o dobry plan dla swojej firmy, gdy zaoferuje mu się
odpowiednie narzędzia.
Jednocześnie należy jednak
unikać zasypanie intuicjonisty szczegółami, faktami, podejściem bardzo
logicznym i uporządkowanym, gdyż może to stłumić jego wizjonerskie i twórcze
podejście. Należy też uważać, aby nie stłumić entuzjazmu intuicjonisty, nie
odebrać mu jego energii i pozytywnego nastawienia, z jakim podchodzi do każdego
zadania. Powinno się raczej okazywać aprobatę, podzielać jego entuzjazm, aby
dobrze mu się pracowało.
Intuicjonista jest również
niedokładny, toleruje niejasność i niedomówienia, jest niecierpliwy, wybiórczy.
Dlatego też podczas rozmowy z nim należy zadbać za niego o ustalenie wszelkich
szczegółów. Trzeba zapewnić mu warunki do twórczej pracy, natomiast zająć się
detalami, na które on już nie zwraca uwagi.
Nawiązanie z nim dobrego
kontaktu nie powinno być problemem, gdyż jest nastawiony na kontakty z ludźmi. Intuicjonista
potrafi mieć też silny wpływ na innych ludzi, a więc trzeba uważać, aby nie
zmienić zdania pod jego naciskiem.
Z poważaniem
Marcin Wudarczyk