23 kwietnia 2003

Dr Lidia Jabłonowska

Centrum Pedagogiczne

Szkoła Główna Handlowa

 

Szanowna Pani!

 

Zgodnie z zadaną pracą domową w tym liście opiszę sposoby postępowania w rozmowie biznesowej z typem klienta, który w ankiecie wyszedł jako zaniedbany. W moim przypadku zaniedbany jest typ b (intuicjonista), zaś mam silną skłonność do typu a (myśliciel).

Jak wynika z materiałów, która nam pani rozdała, intuicjonista jest niepraktyczny, ma głowę w chmurach, jest oderwany od rzeczywistości. Należy więc kontrolować jego tok myślenia i w razie potrzeby delikatnie ściągać go na ziemię, aby uniknąć bujania w obłokach i straty czasu na tworzenie niezastosowalnych rozwiązań.

Ponieważ intuicjonista jest dobry w rozwiązywaniu problemów, planowaniu działań i twórczym myśleniu, należy pozwolić mu się zająć właśnie tymi obszarami, naprowadzając w razie potrzeby i służąc pomocą. On sam zadba o dobry plan dla swojej firmy, gdy zaoferuje mu się odpowiednie narzędzia.

Jednocześnie należy jednak unikać zasypanie intuicjonisty szczegółami, faktami, podejściem bardzo logicznym i uporządkowanym, gdyż może to stłumić jego wizjonerskie i twórcze podejście. Należy też uważać, aby nie stłumić entuzjazmu intuicjonisty, nie odebrać mu jego energii i pozytywnego nastawienia, z jakim podchodzi do każdego zadania. Powinno się raczej okazywać aprobatę, podzielać jego entuzjazm, aby dobrze mu się pracowało.

Intuicjonista jest również niedokładny, toleruje niejasność i niedomówienia, jest niecierpliwy, wybiórczy. Dlatego też podczas rozmowy z nim należy zadbać za niego o ustalenie wszelkich szczegółów. Trzeba zapewnić mu warunki do twórczej pracy, natomiast zająć się detalami, na które on już nie zwraca uwagi.

Nawiązanie z nim dobrego kontaktu nie powinno być problemem, gdyż jest nastawiony na kontakty z ludźmi. Intuicjonista potrafi mieć też silny wpływ na innych ludzi, a więc trzeba uważać, aby nie zmienić zdania pod jego naciskiem.

 

Z poważaniem

Marcin Wudarczyk